تحصیل در کانادا

هر آنچه در مورد تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بدانید

تحصیل در کانادا

هر آنچه در مورد تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بدانید

مهاجرت تحصیلی به کانادا با اعضای خانواده

بسیاری از دانشجویانی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند، ناچار میشن تا از خانوادشون دست بکشن و دور از خانواده، طول دوره تحصیل رو به تنهایی سپری کنن. یکی از امکاناتی که کشور کانادا در اختیار شما قرار میده، امکان اخذ ویزای همراه، برای خانواده شماست. منظور از خانواده در ادارۀ مهاجرت کانادا، همسر، شریک قانونی و فرزندان شماست و فقط این افرادن که میتونن درخواست ویزای همراه رو داشته باشن.

یکی از مواردی که برای اخذ این ویزا لازم دارید اثبات تمکن مالیه یعنی باید اثبات کنید که توانایی پوشش دادن هزینه های زندگی خودتون و خانوادتون رو در کانادا خواهید داشت. برای دریافت این ویزا چند روش وجود داره. دریافت ویزای توریستی تا سقف 6 ماه، ویزای تحصیلی تا سقف مدت دورۀ تحصیل (+ 90 روز) و  ویزای کار تا سقف مدت تحصیل دانشجو (+ 90 روز) 3 راه اصلی مهاجرت تحصیلی به کانادا به همراه خانوادتون خواهد بود.

اگه متقاضی این ویزا هستی، باید یکسری موارد رو برای أخذ این ویزا انجام بدی. مثلاً به آفیسر ثابت کنی که پس از پایان مدت اقامتت، به کشورت بر میگردی؛ پول کافی برای حمایت خودت و اعضای خانوادت در کانادا را خواهی داشت و می تونی هزینۀ بازگشت به کشورت رو تامین کنی؛ تمایلی به تحصیل یا کار در کانادا نخواهی داشت مگر اینکه مجوزی که بهت اعطا میشه این اجازه رو بهت بده؛ پرونده قضایی نداری؛ امنیت کشور کانادا رو به خطر نمیندازی؛ از نظر جسمانی در سلامت کاملی (برای این مورد باید گواهی سلامت جسمانی ارائه بدی) و در آخر باید تمامی مدارکی که ازت خواسته میشه رو به سفارت کانادا ارائه بدی.

رسیدن به موفقیت مسیر دشواری داره! مطمئنا اگه بخوای تنهایی جلو بری وقت زیادی رو از دست میدی و شانس موفقیتت هم کم میشه. شرکت آرمان توکای دانش با مجوز رسمی از وزارت علوم کنارته تا توی این مسیر کمکت کنه و بار سنگین این مسیر پر پیچ و خمو از روی دوشت برداره.اگه برای انتخاب رشته و دانشگاه، اخذ پذیرش و اقامت به راهنمایی نیاز داری میتونی روی ما حساب کنی. برای رزرو مشاوره رایگان با ما تماس بگیر.     

پنج دانشگاه برتر کانادا از لحاظ رتبه بندی

در کشور کانادا تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را دانشگاه‌های دولتی و تعداد کمی از آنها را دانشگاه‌های خصوصی تشکیل می‌دهند. دانشگاه‌های کانادا در سطح جهان اعتبار بسیار بالایی دارند و ارزش علمی آنها بسیار زیاد است. همین موضوع سبب می‌شود همۀ افراد تمایل به دریافت پذیرش و بورسیه از دانشگاه‌های کشور کانادا داشته باشند.

یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا «دانشگاه مک گیل» است. این دانشگاه توانسته است برای چند سال جزء برترین دانشگاه‌های کشور کانادا شمرده شود. تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و فارغ التحصیلان این دانشگاه جایزه‌ها و افتخارات مختلفی مثل جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند.

دومین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه تورنتو» است. این دانشگاه نه تنها در سطح کشور کانادا بلکه در سطح جهان نیز دارای رتبه عالی است. دانشگاه تورنتو در شهر بزرگ تورنتو قرار دارد و فارغ‌التحصیلان این رشته کمک زیادی به سیاست و اقتصاد کشور کانادا کرده‌‌اند.

سومین دانشگاه برتر کانادا «دانشگاه بریتیش کلمبیا» نام دارد که تعداد دانشجویان آن حتی از دانشگاه مک گیل نیز بیشتر است. بعد از دانشگاه تورنتو دانشگاه کلمبیا در سطح جهان جزء بهترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آید. دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهرهای ونکوور و کلونا وجود دارد.

چهارمین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه آلبرتا» است. در سطح جهانی دانشگاه آلبرتا رتبه ۹۰ را به دست آورده است و در شهر ادمونتون قرار دارد. سطح علمی در این دانشگاه بسیار بالاست و امکانات زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

پنجمین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه مونترال» است. رتبۀ این دانشگاه در سطح جهان مناسب و نزدیک به ۱۰۰ است. تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و اساتید دانشگاه از بار علمی بسیار زیادی بهره‌مند هستند.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دیگری دربارۀ دانشگاه‌های کشور کانادا و نحوۀ مهاجرت و دریافت بورسیه از این کشور مطلع شوید، می‌توانید به وبسایت ایران توکا مراجعه کنید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

سیستم آموزشی کانادا-تحصیلات در مقطع متوسطه

دانش‌آموزان در کشور کانادا از سن ۱۴ تا ۱۷ سالگی در مقطع دبیرستان تحصیل می‌کنند. تحصیل در این مقطع برای همۀ دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل دارند، اجباری است. مانند کشور ایران، دبیرستان‌ها در کشور کانادا می‌توانند غیر دولتی یا دولتی باشند. حتی دبیرستان‌هایی به شکل شبانه ‌روزی نیز در کشور کانادا وجود دارد. تفکیک جنسیتی نیز در برخی دبیرستان‌های کشور کانادا انجام می‌شود. یعنی ممکن است یک مدرسۀ دخترانه و یک مدرسۀ پسرانه جدا از هم وجود داشته باشد. سیستم آموزشی کشور ایران نیز مانند کشور کانادا شده است و در سال دوازدهم دروس دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان به پایان می‌رسد. برخی دانش آموزان ممکن است در بعضی از شهرهای کانادا در مقطع یازدهم، دبیرستان خود را به پایان برسانند‌. پس از آن، کشور کانادا برای دانش آموزان، دورۀ کارآفرینی برگزار می‌کند تا آنها بتوانند مهارت‌های خود را برای ورود به بازار کار کشور کانادا ارزیابی کنند. سطح نمره دهی در مقطع دبیرستان در کشور کانادا از (A)  تا (F)  ارائه می‌شود.  در یک سال تحصیلی، همواره سعی می‌شود دو عدد کارت گزارش فعالیت‌های دانش آموز به والدین او ارائه شود تا علاوه بر والدین، دانش آموز نیز از نحوۀ تحصیل او مطلع باشند و در نهایت در پایان ترم مجموعه نمرات ترم،  میان ترم و فعالیت‌ها و سوابق تحصیلی دانش آموز می‌تواند بر نمرۀ نهایی او تأثیرگذار باشد. دانش آموزان با استفاده از (GPA)  وارد دانشگاه می‌شوند. (GPA)  میانگین کل نمرات دانش آموز طی دوران دبیرستان است که وضعیت تحصیلی را مشخص می‌کند. دانشگاه‌های کشور کانادا حساسیت بالایی بر نمرۀ (GPA)  دارند و معدل دبیرستان برای آنها اهمیت زیادی دارد. در سیستم آموزشی کانادا برای دانش آموزان در مقطع دبیرستان یک دوره مشارکت اجتماعی قرار داده شده است که شامل یک گروه و مجموعه‌ای از افراد است که سعی می‌کنند در این دوره مسئولیت پذیری خود را برای حضور در اجتماع افزایش دهند. این دوره می‌تواند در تابستان برگزار شود. وب‌سایت ایران توکا می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتری دربارۀ کشور کانادا و نحوۀ مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های این کشور و سیستم آموزشی کانادا در اختیار شما قرار دهد. بنابراین می‌توانید با یک مراجعه سریع و ساده به وب‌سایت ایران توکا از اطلاعات بسیار بیشتری بهره‌مند شوید.

شیوه محاسبه GPA قبل از اپلای برای دانشگاه های کانادا

برای دانشگاه‌های کانادا سابقۀ تحصیلی و میانگین معدل دانشجویان اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع فقط مربوط به دانشجویان بین المللی و خارجی نمی‌شود. این حساسیت برای دانشجویان خود کشور کانادا نیز وجود دارد. به همین دلیل همۀ آنها سعی می‌کنند در دوران دبیرستان میانگین معدل بالایی داشته باشند. (GPA) برای بررسی میانگین معدل دانشجویان در کشور کاناداست. (GPA) مخفف (Grade  point average) است که بیانگر وضعیت تحصیلی شما در تمام سطوح دورۀ دبیرستان و میانگین کلی از نمرات شماست.  هر چقدر عدد به چهار نزیک‌تر باشد، نشان می‌دهد که میانگین نمرات شما طی دوران تحصیل بسیار بالا بوده است. تعداد دوره‌های تحصیلی در سطوح دبیرستان مختلف هستند، به همین دلیل به هر دوره یک امتیاز و ساعات اعتباری خاص تعلق می‌گیرد. هنگام محاسبه (GPA) امتیاز هر دوره را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید میانگین نمرات خود را بر اساس (GPA) محاسبه کنید، اگر نتیجۀ نهایی برابر با حرفA) ) عدد ۴ باشد، شما باید تعداد ساعت‌های اعتباری که مثلاً ممکن است چهار باشد را در این نمره کلی ضرب کنید. نمره نهایی در ساعت اعتباری ضرب می‌شود و بر تعداد کل ساعت‌هایی که در دوره گذرانده‌اید تقسیم می‌شود و در نهایت (GPA) محاسبه می‌شود. البته (GPA) برای همۀ دانشگاه‌های جهان به یک صورت محاسبه نمی‌شود. زیرا میانگین معدل برای برخی دانشگاه‌ها متفاوت است. مثلاً ممکن است یک دانشگاه نمرۀ ۵ را به عنوان حداکثر نمره در نظر بگیرد. دانشگاه‌هایی وجود دارند که حداکثر نمره میانگین آنها برابر با ۹ است. از آنجایی که سطح نمراتی که به دانش‌آموزان در شهرهای مختلف کانادا تعلق می‌گیرد، متفاوت است، به همین دلیل (GPA) آنها نیز متفاوت می‌شود. مثلاً ممکن است در یکی از دبیرستان‌های کانادا نمره‌ (A) برابر با ۴ باشد و در یک شهر دیگر نمره (A) و با ۴.۳ باشد. در این حالت میانگین معدل یا (GPA) آنها نیز متفاوت خواهد بود. این دانشگاه‌ها هنگام جذب دانشجویان علاوه بر معدل کل، به شهر و دبیرستانی که فرد در آن‌ها تحصیل کرده است نیز توجه می‌کنند. وب‌سایت ایران توکا می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتری دربارۀ آزمون (GPA) و روش مهاجرت به کانادا را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین می‌توانید به وب‌سایت ایران توکا مراجعه کنید و از اطلاعات خوبی بهره‌مند شوید.

حداقل شرایط مالی برای تحصیل در کانادا

کانادا، به دلیل شهریه ‌های کم دانشگاه‌ ها و هزینه ‌های پائین برای زندگی کردن، یه مقصد محبوب برای دانشجوهای بین المللیه. شما برای تحصیل در کانادا، علاوه بر یکسری مدارک، به تمکن مالی برای پرداخت شهریه و هزینه ‌های زندگی نیاز دارید. با انتخاب کشور کانادا برای تحصیل و فرستادن درخواست تحصیل به دانشگاه مورد نظرتون، بعد از بررسی مدارک و پرونده تحصیلیتون توسط دانشگاه، اگر جزو افراد واجد شرایط باشید، نامۀ پذیرش و دعوتنامه تحصیلی دریافت می کنید.

همنطور که گفتیم، ارائۀ اسناد بانکی و اثبات توانایی مالی کافی برای زندگی در دوران تحصیل و پرداخت هزینه های تحصیل، برای شروع به تحصیل در کانادا مهم و ضروریه. مدارک تمکن مالی که ارائه میدین، باید گزارشی از حساب بانکی شما طی 4 ماه گذشته باشه. مدارک شما توسط افسرهای سفارت کانادا بررسی میشه که آیا میزان مبلغ ذکر شده در گزارشتون، به شما امکان پرداخت هزینه های زندگی، تحصیل و رفت و آمد به کانادا رو میده یا نه. ولی اگه بخوایم نگاه کلی داشته باشیم، حداقل میزان تمکن مالی که از طرف سفارت کانادا اعلام شده است، به ازای هر فرد 10 هزار دلار کانادا در ساله. اگه یکی از اعضای خانوادتون قصد داشته باشه با شما همراه شه، این میزان هزینه به اندازه 4000 دلار در سال افزایش پیدا میکنه.

حواستون باشه که مدارکتون باید مهر و امضای شعبه های ارزی بانک صادرکننده رو داشته باشه و تنها تا یک ماه بعد از تاریخ صادر شدن اعتبار داره. نکتۀ حائز اهمیت اینه که شما با توجه به طول دورۀ تحصیلیتون ( مثلا ماهانه و یا سالیانه) باید میزان تمکن مالی خودتون رو مجدداً ارائه بدید.

رسیدن به موفقیت مسیر ساده ای نیست! مطمئنا اگه بخوای تنهایی جلو بری وقت زیادی رو از دست میدی و شانس موفقیتت هم کم میشه. شرکت آرمان توکای دانش با مجوز رسمی از وزارت علوم در کنار شماست تا توی این مسیر کمکتون کنه و این مسیر پر پیچ و خمو برای شما آسون کنه.اگه برای انتخاب رشته و دانشگاه، اخذ پذیرش و اقامت به راهنمایی نیاز داری میتونی روی ما حساب کنی. برای رزرو مشاوره رایگان با ما تماس بگیر.