تحصیل در کانادا

هر آنچه در مورد تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بدانید

تحصیل در کانادا

هر آنچه در مورد تحصیل و مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بدانید

درباره جزیره پرنس ادوارد-کار و درآمد

ایالت پرنس ادوارد در کشور کانادا از چندتا جزیره کوچیک به مرکزیت شهر شارلوت تاون تشکیل شده و نزدیک ترین ایالت ها به اون، ایالت های نوااسکوشیا، کبک و نیوبرانزویک هستند. این ایالت کوچکترین و کم جمعیت ترین ایالت کاناداست که دارای چشم اندازهای زیبای بیشماری هست. دارای بودن کیفیت بالا در سطح زندگی و پایین بودن هزینه ها در این ایالت باعث شده تا افراد زیادی مایل به کار و زندگی در این ایالت باشند. پایه های اصلی اقتصاد این ایالت رو کشاورزی، گردشگری و تولیدات محصولات غذایی مثل شیلات تشکیل دادند. اقتصاد قوی و رو به رشد این ایالت باعث شده تا نرخ بیکاری بسیار پایینی در این ایالت وجود داشته باشه و این ایالت مکان مناسبی برای اشتغال و یا سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بشه. حداقل حقوق ساعتی در ایالت جزیره پرنس ادوارد، برابر با 12 دلار و 85 سنت در آوریل 2020 هست و با توجه به اینکه حداقل ساعت کاری استاندارد هفتگی براساس قوانین استخدام، 48 ساعته، حداقل حقوق ماهیانه در این استان در حدود 2500 دلار کانادا خواهد بود. در همه جای دنیا با افزایش تخصص و تحصیلات دانشگاهی میزان درآمد افراد هم نسبت به سایرین بیشتر خواهد بود. جزیره پرنس ادوارد هم از این قاعده مستثنی نیست و هرچه قدر تخصص و یا مهارتتون بالاتر باشه به درآمد بیشتری میتونید دست پیدا کنید. غیر قابل انکاره که یه سری مشاغل مثل پزشکی و برخی رشته های مهندسی معمولا از سطح درآمد بالاتری برخوردار هستند. با این وجود با توجه به اینکه اقتصاد این ایالت بیشتر بر روی تولید مواد غذایی میچرخه پس مشاغلی مثل مدیریت فروش و مدیریت برند در این استان از درآمد بالای 170 هزار دلار در سال برخوردار هستند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با کار هنگام تحصیل و سایر ابعاد زندگی در جزیره پرنس ادوارد هستید، مراجعه به وبسایت جذاب ایران توکا به شدت بهتون پیشنهاد میشه که کلی میتونه بهتون در مسیر مهاجرت به کشور کانادا کمک کنه.

درباره جزیره پرنس ادوارد-دانشگاه

جزیره پرنس ادوارد، استانی متشکل از چندین جزیره در کشور کاناداست که مرکز این استان، شهر شارلوت تاون نام داره. این استان کوچکترین و کم جمعیت ترین استان کاناداست  و تنها یک دانشگاه و دو کالج داره. دانشگاه جزیره پرنس ادوارد به عنوان تنها دانشگاه این استان در سال 1969 در شهر شارلوت تاون، مرکز استان جزایر پرنس ادوارد تاسیس شده. این دانشگاه تغییرات زیادی در برنامه ها و ساختار های خود در دهه گذشته انجام داده  و در حال حاضر، ساختمان های زیادی به محوطه این دانشگاه اضافه شده. اغلب رشته ها در مقطع لیسانس در این دانشگاه با کیفیت بسیار بالایی تدریس میشن با این حال رشته های زیادی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نداره و فعلا در حال پیشرفت هست. این دانشگاه، 4270 تا دانشجو در مقطع لیسانس و حدود 320 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی داره که اغلب در رشته هایی مثل تجارت، پرستاری، علوم و دامپزشکی مشغول به تحصیل هستند. کالج هلند هم به عنوان یکی از دو کالج این ایالت در سال 1969 تأسیس شده. مجموعا 5200 دانشجوی در حال تحصیل داره. با این حال، حدود 30 درصد از آنها محلی نیستند و از خارج از جزیره اومدند. دانش آموزان واجد شرایط در این کالج میتونند از بورس تحصیلی موجود استفاده کنند. حدود 65 برنامه تحصیلی در این کالج وجود داره که پرطرفدارترین اون ها شامل رشته های علوم کاربردی و تکنولوژی مهندسی، کسب و کار، مطالعات کامپیوتری، آشپزی، مطالعات بهداشتی و اجتماعی، آموزش دریایی، رسانه ها و ارتباطات، سیاستگذاری یا اجرای قانون، هنرهای نمایشی و گردشگری هستند. دومین کالج این استان، کالج مریتایم کریستین (Maritime Christian College) نام داره که در سال 1960 تاسیس شده و در شهر شارلوت تاون قرار گرفته. برنامه های این کالج اغلب در مقطع کارشناسی و به صورت چهارساله در رشته های مرتبط با علوم دینی مسحیت هستن. فرآیند اخذ پذیرش و تحصیل در کانادا میتونه برای هرکسی چالش برانگیز باشه پس اگه به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید میتوند به وبسایت ایران توکا مراجعه کنید و با روند و چگونگی انجام این کار بیشتر آشنا بشید.

درباره استان ساسکاچوان-کار و درآمد

در کشور کانادا شهرهای مختلفی وجود دارند که  مراکز مناسبی برای کار و پیدا کردن شغل هستند. در واقع یکی از مهمترین دلایل افراد برای مهاجرت به کشورهای خارجی از جمله کشور کانادا پیدا کردن کار است. در استان ساسکاچوان امکان پیدا کردن کار و داشتن درآمد مناسب وجود خواهد داشت. به خصوص اگر شما در زمینه خاصی تخصص و مهارت داشته باشید، شرایط برای شما بهتر خواهد بود. شما می‌توانید از سن شانزده سالگی در استان ساسکاچوان کار کنید.

این استان حتی برای افراد با سن پایین‌تر نیز شرایطی را مهیا کرده است که بتوانند به فعالیت و کسب درآمد بپردازند. به همین دلیل افراد ۱۴ ساله نیز با داشتن شرایط خاص می‌توانند در این استان کار کنند. قوانین کار کشور کانادا نشان می‌دهد که دستمزد هر نیروی کار در استان ساسکاچوان برای هر ساعت برابر با ۱۱.۴۵ دلار است. این میزان درآمد می‌تواند در کشور کانادا قابل قبول باشد؛ اما اگر شما تخصصی در زمینه خاصی داشته باشید، با داشتن رزومه عالی می‌توانید در سمت‌های بالاتر مشغول به کار شوید و درآمد بیشتری را به دست آورید.

کارمندان باید حداقل ۸ ساعت در روز فعالیت داشته باشند و به ازای هر ۵ ساعت می‌توانند نیم ساعت استراحت داشته باشند. حداقل ۱۴ روز مرخصی برای کارمندان در سال در نظر گرفته شده است که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در استان ساسکاچوان هر ساله حقوق ثابت کارمندان و کارگران نسبت به سال قبل مقداری افزایش پیدا می‌کند. افراد می‌توانند به اضافه کاری نیز بپردازند و از این طریق درآمد بیشتری به دست بیاورند.

دستمزد برای اضافه کاری در استان ساسکاچوان یک و نیم برابر دستمزد ساعت کاری عادی است. همچنین قوانین دیگری در رابطه با کار هنگام تحصیل در این استان وجود دارد. به عنوان مثال اگر کارفرما به نیروی کار خود بگوید که در محل کار حاضر شود، اما کاری برای انجام دادن وجود نداشته باشد، شخص باید حقوق خود را از کارفرما دریافت کند. اطلاعات جامعی که در این مطلب ذکر شد، مربوط به وبسایت ایران توکا است که یک مرجع عالی برای مهاجرت و تحصیل و زندگی در کشورهای خارجی است.  می‌توانید با مراجعه به آن از این اطلاعات ارزشمند بهره‌مند شوید.

درباره استان ساسکاچوان-دانشگاه ها

داوطلبان بسیار زیادی در سراسر جهان علاقه‌مند به تحصیل و مهاجرت به کشور کانادا هستند. به همین دلیل امروزه پذیرش دانشگاه‌های کشور کانادا بسیار بیشتر از سایر کشورهای جهان است؛ اما متاسفانه ممکن است پذیرش دانشگاه مورد نظر در یکی از شهرهای کانادا به اتمام برسد. به همین دلیل شما می‌توانید یکی از بهترین استان‌های کشور کانادا یعنی استان ساسکاچوان را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کنید.

سه دانشگاه مهم این استان شامل ساسکاچوان، رجینا و First Nations)) است که در استان ساسکاچوان وجود دارند و جزء برترین دانشگاه‌های این استان محسوب می‌شوند. همچنین تعداد زیادی کالج در استان ساسکاچوان وجود دارد. به عنوان مثال کالج بتانی، کالج استون، کالج لیک لند، کالج کامبرلند نمونه‌هایی از بهترین کالج‌ها در استان ساسکاچوان هستند. دانشگاه ساسکاچوان می‌تواند رشته‌های مختلفی مثل حقوق و تعداد زیادی از رشته‌های علوم پزشکی و کارآموزی را ارائه دهد.

این دانشگاه امتیازات و افتخارات بسیار زیادی برای کشور کانادا فراهم کرده است. همچنین دوره‌های آموزشی همراه با گواهینامه و ارائه مدرک در این دانشگاه برگزار می‌شود. شهریه دانشگاه ساسکاچوان به نسبت بالاست پس مراقب هزینه های تحصیل در کانادا باشید. به عنوان مثال دانشجویان پزشکی باید حدود ۳۸ هزار دلار شهریه بپردازند. همچنین دانشگاه ساسکاچوان در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دارد. دانشگاه رجینا یکی از ۳۰ دانشگاه برتر استان کشور کانادا است. در دانشگاه رجینا نیز هزینه‌های مربوط به شهریه با توجه به نوع رشته متفاوت است.

این دانشگاه رشته‌های مختلف مثل هنر، علوم و پرستاری را ارائه می‌کند. کلاس‌های استانداردی در دانشگاه رجینا وجود دارد که شهریه آنها از دو هزار دلار تا ۱۰ هزار دلار است. برخی رشته‌های دیگر ممکن است شهریه بیشتری نیز داشته باشند. اگر به تحصیل در دانشگاه‌های استان ساسکاچوان علاقه مندید، بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور از افراد باتجربه در این زمینه مشاوره و راهنمایی دریافت کنید. یک مرکز مهم و معتبر برای مشاوره مهاجرتی وب‌سایت ایران توکا است که اطلاعات بهتر و کامل‌تری در این باره در آن وجود دارد.

درباره استان ساسکاچوان-تفریح و سرگرمی

اگر قصد دارید برای گردشگری و سفر به یک کشور خارجی سفر کنید، کشور کانادا و استان ساسکاچوان بهترین مرکز برای تفریح و سرگرمی خواهد بود. در این استان تعداد بسیار زیادی موزه‌های دیدنی و قدیمی وجود دارد که مشاهده و بازدید از آنها خالی از لطف نیست. همچنین این استان سرشار از منابع طبیعی است. بدون شک حوصله هیچ توریستی در این استان سر نخواهد رفت.

یکی از مناطق مهم و تفریحی در استان ساسکاچوان منطقه بیو کریک است. این منطقه کاملاً حفاظت شده است و در ۱۳ کیلومتری استان ساسکاچوان قرار دارد. این منطقه برای پیاده روی مناسب است و حیوانات کوچکی که در آن قرار دارند، جذابیت آن را چند برابر کرده‌اند. مناطق جنگلی و خوش آب و هوا با وجود پرندگان بسیار زیبای جنگل‌های کانادا در این بخش از استان ساسکاچوان قابل مشاهده است. همچنین در این استان رودخانه ساسکاچوان قرار دارد که بسیار معروف است و حتی افراد کانادایی نیز برای پیاده روی در کنار این رودخانه به آن سفر می‌کنند.

این رودخانه حدود ۲۰ کیلومتر طول دارد و بسیار بزرگ است. همچنین اگر در فصل تابستان به این استان مهاجرت کنید، می‌توانید از خدمات تفریحی مثل قایق بهره مند شوید. استان ساسکاچوان سرشار از بازارچه‌های سنتی است. مناطق محلی و سنتی این استان می‌توانند انواعی از محصولات خانگی و دریایی خود را به شما عرضه کنند. اگر به خریدن سوغاتی علاقه‌مندید  یا بخواهید هزینه سفر در کانادا را بدانید میتونید در این مورد بیشتر تحقیق کنید.

در این بازارچه شما انواع سبزی‌ها، میوه‌ها و محصولات ارگانیک را از دست کشاورزان می‌خرید. مناطق تفریحی دیگر شامل غربی موزه و موزه اوکراینی کانادا هستند. اطلاعات بهتر و جالب‌تری در رابطه با استان‌های مختلف کشور کانادا در وبسایت ایران توکا وجود دارد که یک مرجع جامع و کامل برای مهاجرت به کشورهای خارجی از جمله کشور کانادا است.